Algemene voorwaarden

Webshop

Bestellen

Prijzen

Alle genoemde prijzen op deze website zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. Bij producten zijn er geen bijkomende kosten, tenzij duidelijk vermeld. Bij workshops of cursussen staat duidelijk vermeld wat je voor het bedrag kunt verwachten, bv op het gebied van catering. Zijn daar vragen of onduidelijkheden over, dan kan je natuurlijk contact met me opnemen.

Verzendkosten en verpakking

Ik streef altijd naar zo laag mogelijke verzendkosten en zo min mogelijk verpakkingsmateriaal. Waar mogelijk recycle ik verpakkingsmateriaal om zo duurzaam mogelijk te werken. De verzendkosten zijn afhankelijk van een aantal dingen: bijvoorbeeld de grootte van een product, het aantal producten, het gewicht, het land van bestemming en de noodzakelijke hoeveelheid verpakkingsmateriaal.  De webshop berekent de verzendkosten automatisch.

Verkoop van messen en bijlen 18+

In afwachting van overheidsregelgeving lever ik bijlen en messen alleen aan personen van 18 jaar en ouder. Ben je te jong, dan kunnen alleen je ouders of voogd bestellen. 

Bestelling plaatsen

Klik je in je winkelmandje in de webshop op ‘bestelling plaatsen’, dan is de bestelling geplaatst en word je doorgeleid naar de betaalservice van je keuze. Je krijgt een bevestiging en overzicht van je bestelling via e-mail. De overeenkomst komt tot stand zodra je een expliciete bevestiging via een tweede e-mail krijgt, of doordat de producten zijn aangeboden voor verzending/levering.

Fouten

Ik doe uiteraard mijn uiterste best het aanbod in de webshop zorgvuldig samen te stellen en ervoor te zorgen dat alle gegevens volledig en juist zijn. Kennelijke fouten of verschrijvingen in beschrijvingen, prijzen en andere indicaties op de website zijn voorbehouden en elk aanbod is vrijblijvend.

Betalen

Bestellingen in de webshop worden veilig afgehandeld via Mollie, een van de grootste betaalproviders van Nederland. De gegevens over jouw bestelling worden daarvoor overgedragen aan Mollie, met als doel het kunnen afhandelen van de betaling.

Alleen de betaalopties die in de webshop zichtbaar zijn worden geaccepteerd. Op dit moment zijn dat iDeal en PayPal.

Op locatie zijn ook PIN-betalingen mogelijk.

Verzending

Levertijd

Bestellingen van producten die op voorraad zijn in de webshop verstuur ik doorgaans binnen 2 werkdagen. Als dat niet lukt neem ik contact met je op voor overleg. Voor bestellingen die ik speciaal voor jou maak geef ik een verwachte levertijd op. Wil je het sneller hebben en blijkt niet mogelijk? Dan kunnen zowel jij als ik besluiten om de koop te ontbinden en het aankoopbedrag terug te betalen.

Bezorging in Nederland

Voor de bezorging kan gewerkt worden met verschillende verzenddiensten. Welke is afhankelijk van beschikbaarheid en prijs voor jouw locatie. In Nederland wordt verzonden met PostNL. Wordt het pakket bezorgd op een afhaalpunt, denk dan aan het meenemen van legitimatie.

Verzending buiten Nederland

Wereldwijde  levering is in principe mogelijk. Komt het land van bestelling niet in het systeem van de webshop voor, neem dan even contact op. Dan bekijken wij de mogelijkheden. Het kan zijn dat er specifieke wet- en regelgeving is voor bepaalde producten, waardoor deze niet naar het buitenland verzonden kunnen worden. Dit geldt voor bijvoorbeeld vers hout en (berken)bast. Deze producten worden alleen binnen Nederland verstuurd. Dit staat ook specifiek vermeld op de productpagina. Het is mogelijk dat voor verzendingen buiten de EU invoerrechten en andere bijkomende kosten zijn. Deze komen voor rekening van de koper.

Track & Trace en verzekerde verzending

Alle bestellingen worden verzonden met een Track & Trace code. Deze ontvangt je via de e-mail zodra de bestelling klaar is voor verzending. Via deze code kan je het pakket volgen en zie je wanneer de bezorger bij langskomt. Producten met een hoge waarde worden verzekerd verzonden. Dit bedrag is onderdeel van de verzendkosten.

Levertijd en speciale bestellingen

Voor de bezorging gelden de bezorgtijden van de verzender. Het is altijd mogelijk dat een pakketje langer onderweg is dan verwacht of dat het kwijtraakt in de post. Dit valt buiten de invloed van Slöjd.nl. Als je iets op een bepaalde datum nodig hebt, bestel dan ruim van te voren. Slöjd.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele (financiële of andere) gevolgen wanneer de bestelling niet of later aankomt dan verwacht.

Kwijt in de post

Voor unieke handgemaakte producten, producten met een seizoensafhankelijkheid, of bij producten die in een zeer beperkte oplage zijn gemaakt is het niet altijd mogelijk om een vervangend product op te sturen. In dat geval zal het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten worden terugbetaald.

Vervangend product

Hout is een natuurlijk materiaal en veel producten zijn met de hand gemaakt. Hierdoor is er natuurlijke variatie. Het is dan ook niet mogelijk om bijvoorbeeld een lepel door exact hetzelfde product te vervangen. Is er geen vervangend product beschikbaar, of spreekt dit niet aan, dan kunnen zowel jij als ik besluiten om de koop te ontbinden.

Retourneren

Herroepingsrecht

Voor online aankopen geldt de wettelijke bedenktijd van 14 dagen vanaf het moment dat je het product ontvangt. Nadat de retour is gemeld en geaccepteerd heb je eveneens 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Voor retouren gelden de wettelijke regels.

Wanneer vervalt het herroepingsrecht?

  • Om hygiënische overwegingen kunnen lepels niet worden terug gestuurd.
  • Wanneer de verpakking is opengemaakt/beschadigd.
  • Als het artikel is gebruikt
  • Digitale downloads of inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, waarvan de levering is begonnen en waarvoor de consument uitdrukkelijk vooraf heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding.
  • Versproducten met beperkte houtbaarheid zoals vershout
  • Op maat gemaakte voorwerpen

Hoe kan je retourneren?

Neem contact met me op via e-mail (webshop@slojd.nl) of het contactformulier op de website en laat me weten wat je wilt retourneren (inclusief het factuurnummer als je een factuur hebt ontvangen). Je kunt daarvoor een herroepingsformulier gebruiken, maar dat is niet verplicht.

Je krijgt na jouw bericht instructies over hoe je het product terug kunt sturen. De verzendkosten van een retourzending betaal je zelf.

Zodra ik de retour in goede orde heb ontvangen betaal ik het aankoopbedrag terug. Stuur je het product ongebruikt terug in de originele, onbeschadigde verpakking, dan ontvang je het hele aankoopbedrag terug. Als je een de gehele bestelling terugstuurt, betaal ik ook de oorspronkelijke verzendkosten terug.

Is een product bij retourneren niet nieuw en ongebruikt meer, dan kan er sprake zijn van een waardevermindering, die niet wordt terugbetaald. Je bent alleen aansprakelijk voor een waardevermindering die het gevolg is van het gebruik, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking vast te stellen

Terugbetaling

Na de afhandeling van de retourzending betaal ik het bedrag aan je terug. De meeste terugbetalingen zijn verwerkt binnen 5 werkdagen na ontvangst van de retour zending. Mocht het niet mogelijk zijn om binnen deze termijn je retour zending te verwerken, dan neem ik contact met je op.

Garantie

Op alle producten uit de webshop geldt de wettelijke garantieperiode. Ik kan vragen om het defecte product retour te sturen en/of om foto’s op te sturen om het defect te kunnen beoordelen. Nadat de garantieretour is gemeld en geaccepteerd heb je 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Kosten hiervoor betaal ik.

Vervangend product of terugbetaling

Als het product in deze periode van 2 jaar niet doet wat je ervan mag verwachten, dan wordt het vervangen. Duurt het te lang om het te vervangen (omdat een product bijvoorbeeld niet op voorraad of niet meer leverbaar is), wil je dit liever niet, of is het niet mogelijk (omdat het bijvoorbeeld om een uniek handgemaakt product gaat), dan kan het product ook in geld vergoed worden. 

Wat valt er niet onder de garantie

Bijkomende kosten die gemaakt zijn op uitdrukkelijk verzoek van jou, worden niet door mij vergoed. Bijvoorbeeld als je uitdrukkelijk voor een andere, duurdere verzend wijze hebt gekozen dan de door mij bepaalde standaardlevering.

Defecten die ontstaan zijn door onzorgvuldig of ander gebruik dan waarvoor het product is bedoeld.

In het geval van terugbetaling

Na de afhandeling van de retourzending (indien van toepassing) of na beoordeling van het defect betaal ik het bedrag aan je terug. De meeste terugbetalingen zijn verwerkt binnen 5 werkdagen. Mocht het niet mogelijk zijn om binnen deze termijn je retour betaling te verwerken, dan neem ik contact met je op.

Klachten of opmerkingen

Heb je een klacht over een product uit de webshop? Neem dan contact op met mij en ik zal mijn uiterste best doen om je daarbij van dienst te zijn. Dit kan via een email naar webshop@slojd.nl of via het contactformulier.

Het indienen van een klacht ontslaat je niet van jouw betalingsverplichting.

Komen we er samen niet uit, dan kunt je contact opnemen met een geschillenorgaan van de EU.

Aansprakelijkheid

Door een product te kopen in de webshop verklaar je akkoord te zijn met deze algemene voorwaarden en dat je begrijpt je dat gereedschap gevaarlijk kan zijn. Je begrijpt dat je er zelf verantwoordelijk voor bent het gereedschap juist en veilig te gebruiken en op te bergen. Houd en gebruik het gereedschap altijd op buiten het bereik van kinderen. Is er een kindermes gekocht, laat kinderen dan nooit zonder toezicht van ouder of voogd werken. Zorg ervoor dat je zelf weet hoe je veilig met een mes werkt. Leer je kind in een controleerde omgeving hoe het veilig met een mes werkt en zie hierop toe.

Cursussen en workshops

Verklarende woordenlijst

Deelnemer/je: degene die zich heeft ingeschreven voor de cursus of workshop/die naar de workshop komt (bijvoorbeeld in het geval van een cadeau/waardebon).

Cursus/workshop begeleider/ ik/ Slöjd.nl: Ik Carolina (slöjd.nl) en/of een andere begeleider die de cursus of workshop begeleidt op verzoek van mij (slöjd.nl).

Algemeen

Als deelnemer van de workshop moet je 18+ zijn, tenzij op voorhand uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Per aanmelding/inschrijving  kan er één persoon deelnemen en toegang krijgen tot de cursus/workshoplocatie. Het meenemen van extra toeschouwers of gezelschap is in verband met de veiligheid niet mogelijk.

Na inschrijving en betaling ontvangt je via-email een bevestiging dat de inschrijving definitief is.

Alle cursussen en workshops zijn  onder voorbehoud van voldoende inschrijvingen.

Slöjd.nl behoudt zich het recht om indien nodig de locatie te veranderen.

Door inschrijving voor een cursus of workshop verklaar je akkoord te zijn met deze algemene voorwaarden.

Aansprakelijkheid

De cursus/workshop begeleider en/of slojd.nl aanvaarden geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade aan eigendommen van deelnemers, noch enige aansprakelijkheid als gevolg van gebeurtenissen tijdens de workshop of cursus. De cursus/workshop docent en/of slöjd.nl is niet aansprakelijk voor bevuilde, beschadigde of vermiste eigendommen.

Als je deelneemt  aan een cursus, workshop of andere activiteit, mag je niet onder de invloed zijn van alcohol of drugs en gebruik je geen medicatie die je rijvaardigheid of beoordelingsvermogen negatief beïnvloed. Heb je een lichamelijke of geestelijke beperking die jouw vermogen om veilig te werken met scherp gereedschap beïnvloedt, meld dit dan voor inschrijving. Dan bekijken we of en zo ja hoe je mee kunt doen aan de cursus/workshop.

Als deelnemer doe je mee op eigen verantwoordelijkheid en risico. Je begrijpt dat gereedschap gevaarlijk kan zijn en je luistert naar aanwijzingen van de begeleider. Als de workshopbegeleider vindt dat je toch gevaarlijk of hinderlijk gedrag vertoont voor jezelf of anderen, dan kan je worden gevraagd om de workshop te verlaten. Er zal in dat geval geen restitutie plaatsvinden van het cursusgeld.

Annuleren door de deelnemer

Annulering door de deelnemer inzake de overeenkomt van een workshop kan tot uiterlijk 4 weken voor de geplande workshop. In dat geval worden er geen kosten in rekening gebracht. Bij annulering tot 2 weken voor de plande datum wordt er 50% van de kosten in rekening gebracht en bij annulering binnen 2 weken voor aanvang van de workshop is het volledige workshopbedrag verschuldigd.

Annulering of verplaatsing door Slöjd.nl

Slöjd.nl is gemachtigd om, bijvoorbeeld bij onvoldoende deelnemers, de aangeboden workshop te annuleren of uit te stellen. Slöjd.nl is ook gerechtigd om de locatie van een workshop of cursus te wijzigen. Mocht er een workshop of cursus geen doorgang kunnen vinden of worden uitgesteld dan krijg je daarvan indien mogelijk uiterlijk 7 dagen voor aanvang bericht. Je wordt hiervan op de hoogste gesteld via e-mail en je hebt de mogelijkheid in overleg de workshop of cursus kosteloos te verplaatsen of te annuleren.

Slöjd.nl is gerechtigd bij ziekte, quarantaine of andere overmacht de aangeboden workshop of cursus te annuleren en/of te verplaatsen. De cursist kan er in dit geval voor kiezen om geen gebruik te maken van een nieuw moment en het inschrijfgeld terug te ontvangen.

Betaling / inschrijving

De inschrijving voor een de cursus/workshop is pas definitief na betaling van het volledige bedrag.

Heb je een kortingscode of cadeaubon dan moet deze tijdens het betalingsproces in de webshop worden ingevoerd. Na betaling kunnen kortingscodes of cadeaubonnen niet meer worden ingevoerd, en worden er geen tergbetalingen gedaan om deze te compenseren.

Overmachtsclausule/force majeure en onvoorziene omstandigheden

Wanneer er overmacht optreedt door onverwachte gebeurtenissen zoals bijvoorbeeld een pandemie, epidemie of virus, oorlog, natuurgeweld of ramp, onverwachte overheidsmaatregelen, ziekte of andere onvoorziene omstandigheden het niet mogelijk is om een workshop/cursus door te laten gaan of producten te leveren dan kan Slöjd.nl de overeenkomst opzeggen en is slöjd.nl niet aansprakelijk voor schade die daaruit voortvloeit.

Deze algemene voorwaarden zijn geldig vanaf 29-5-2022

Download deze voorwaarden als PDF