Levertijd
Bestellingen van producten die op voorraad zijn in de webshop verstuur ik doorgaans binnen 2 werkdagen vanuit Nederland. Als dat niet lukt neem ik contact met je op voor overleg. Voor producten die ik speciaal voor jou maak geef ik een verwachte levertijd op. Wil je het sneller hebben en lukt dat niet, dan kunnen zowel jij als ik besluiten om de koop te ontbinden en het aankoopbedrag terug te betalen.
Bezorging in Nederland
Voor de bezorging werk ik met verschillende verzenddiensten. Welke is afhankelijk van beschikbaarheid en de prijs voor jouw locatie. In Nederland wordt verzonden met PostNL. Wordt het pakket bezorgd op een afhaalpunt, denk dan aan het meenemen van legitimatie.
Verzending buiten Nederland
Wereldwijde levering is in principe mogelijk. Komt het land van bestelling niet in het systeem van de webshop voor, neem dan even contact met ons op. Dan bekijken wij de mogelijkheden. Het kan zijn dat er specifieke wet- en regelgeving is voor bepaalde producten, waardoor deze niet naar het buitenland verzonden kunnen worden. Dit geldt voor bijvoorbeeld vers hout en (berken)bast. Deze producten worden alleen binnen Nederland verstuurd. Dit staat ook specifiek vermeld op de productpagina. Het is mogelijk dat voor verzendingen buiten de EU invoerrechten en andere bijkomende kosten zijn. Deze komen voor rekening van de koper.
Track & Trace en verzekerde verzending
Ik streef ernaar om verzendkosten en de hoeveelheid gebruikt verpakkingsmateriaal zo laag mogelijk te houden. De zendingen worden dus afhankelijk van formaat en gewicht verstuurd als briefpost, brievenbuspakje of pakketpost. Brievenbuspakjes en pakketpost zijn voorzien van een Track & Trace-code. Deze ontvang je via de e-mail zodra de bestelling is verzonden. Via deze code kan je het pakket volgen en zie je wanneer de bezorger bij langskomt. Producten met een hoge waarde worden verzekerd verzonden.
Levertijd en speciale bestellingen
Voor de bezorging gelden de bezorgtijden van de verzender. Het is altijd mogelijk dat een pakketje langer onderweg is dan verwacht of dat het kwijtraakt in de post. Dit valt buiten de invloed van Slöjd.NL. Als je iets op een bepaalde datum nodig hebt, bestel dan ruim van te voren. Slöjd.nl is niet verantwoordelijk voor eventuele (financiële of andere) gevolgen wanneer de bestelling later aankomt dan verwacht.
Kwijt in de post
Voor unieke handgemaakte producten, producten met een seizoensafhankelijkheid, of bij producten die in een zeer beperkte oplage zijn gemaakt is het niet altijd mogelijk om een vervangend product op te sturen. In dat geval zal het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten worden terugbetaald.
Vervangend product
Hout is een natuurlijk materiaal en veel producten zijn met de hand gemaakt. Hierdoor is er natuurlijke variatie. Het is dan ook niet mogelijk om bijvoorbeeld een lepel door exact hetzelfde product te vervangen. Is er geen vervangend product beschikbaar, of spreekt dit niet aan, dan kunnen zowel jij als ik besluiten om de koop te ontbinden.